< Allmänna Villkor – Skog Å Kust - Waterproof bags

Vattentäta väskor för ett aktivt och hållbart friluftsliv

0

Din Varukorg är Tom

Allmänna Villkor

Allmän

E-handeln skogakust.se drivs av företaget Skog Å Kust AB (benämnt S.Å.K), registrerat på Skogshyddevägen 12, 44351 Lerum, med organisationsnummer 559244-3161.

 

Genom att göra en beställning på denna sida godkänner du villkoren för denna sida. Vi rekommenderar att du läser villkoren innan du gör en beställning. Villkoren kan ändras. För din beställning gäller den version av villkoren som är tillgängliga när du gör din beställning. Produkter kan vara slut i lager och fel i produktbeskrivningar och bilder kan förekomma.

 

Vi förbehåller oss rätten att avvisa eller annullera en beställning av någon anledning, till exempel för produkter som är slut i lager eller felaktigt prissatta. Om din beställning (eller någon del av din beställning) annulleras kommer vi att kontakta dig för att hitta en lösning eller erbjuda full återbetalning.

 

Vi förbehåller oss även rätten att neka eller annullera beställningar för kunder under 18 år.

 

Vi använder Shopify Inc som plattform för vår webbshop. De förser oss med e-handelsplattformen som gör det möjligt för oss att sälja våra produkter till dig.

 

Orderbekräftelse

När du lägger en beställning får du en orderbekräftelse från oss via e-post. När du har fått orderbekräftelsen ingår du ett köpeavtal och din beställning blir bindande. Spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med S.Å.K.

 

Priser och avgifter

Priserna som visas på skogakust.se består av totalpriset inklusive moms. Fraktkostnader eller eventuella avgifter ingår inte. Vid köp utanför EU kan tullavgifter eller andra skatter och avgifter läggas till det totala priset.

 

Vid beställning gäller de priser som gällde vid beställningstillfället, oavsett om priset går upp eller ner i efterhand.

Fraktavgift tillkommer vid köp under 1000 SEK inom Sverige och vid köp under 150 € utanför Sverige.

 

Betalning

Betalning sker i SEK eller EUR. Vi använder Shopify-betalningar som erbjuder flera olika betalningsalternativ. Alla betalningsalternativ använder 3D Secure som ett extra säkerhetslager för kredit- och betalkortstransaktioner online.

 

Vi accepterar följande betalningssätt: Visa, Mastercard, Amex, Apple pay, Google pay och Klarna.

 

Importskatt och tull för kunder utanför EU

Moms ingår i priset för beställningar inom EU. Vid beställning från länder utanför EU måste du betala importskatt och tull enligt lokala bestämmelser i leveranslandet. Svensk moms ingår därför inte i ordervärdet. Hur mycket skatt och tull som ska betalas varierar beroende på land. .

 

Leverans och transport

Inom Sverige skickar vi våra paket till din närmaste DHL-representant. Utanför Sverige använder vi UPS eller DHL. Varor i lager skickas vanligtvis från lager inom 1-3 arbetsdagar. Leveranstider kan variera beroende på destination. För mer information, se sidan Frakt och retur .

 

 

Ångerrätt

Vid köp av varor på denna webbplats har du alltid 14 dagars ångerrätt förutsatt att produkterna är i samma skick som när de levererades. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du tagit emot den beställda varan.

Om du vill ångra köpet ber vi dig meddela oss detta via mail till info@skogakust.se för vidare instruktioner innan ångerfristen på 14 dagar löpt ut. Varan ska sedan skickas i retur inom 14 dagar räknat från att du mailat oss om att du vill utöva din ångerrätt. Du som köpare betalar returfrakten.

Kom ihåg att spara ditt försändelse-ID så att du kan följa varan hela vägen till vårt lager. S.Å.K är inte ansvariga för returer som inte har kommit tillbaka till vårt lager. När du utövar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive frakt. För mer information, se sidan Leverans & retur.

 

 

Byte

Du har möjlighet att byta en vara inom 14 dagar efter att du har tagit emot varan. Vid byte returnerar du den vara som du önskar byta och lägger en ny beställning på den vara du önskar istället. Returnera varan enligt instruktionerna ovan och ange “byte” i mailet så får du en rabattkod för frakten på din nya vara. Vi kommer att återbetala ditt originalköp så snart vi har mottagit försändelsen.

 

Klagomål

När det gäller eventuella reklamationer följer vi konsumentköplagen (svensk lag). Innan du skickar tillbaka varan till oss, ta några bilder som visar defekten för att komplettera din skriftliga beskrivning. Maila gärna bilderna och beskriv problemet till vår kundtjänst info@skogakust.se. Ange ordernummer i e-postmeddelandet och ange "klagomål" i ämnesraden.

 

Vi kommer att granska ditt ärende så snart som möjligt och kontakta dig inom några dagar. S.Å.K står för fraktkostnaden för returnerade produkter vid godkänt reklamation.

 

För mer information, se konsumentverket.se

 

Försenad leverans

Om du inte fått något meddelande om att paketet är tillgängligt för uthämtning inom 10 arbetsdagar, vänligen kontakta oss på info@skogakust.se.

 

Osläppta leveranser

Din försändelse kommer att lagras på utlämningsstället i cirka 14 dagar. Om du inte hämtar den och den returneras till oss kommer vi att behandla den som en vanlig retur och återbetala pengarna till det konto som användes vid köptillfället, exklusive fraktkostnader.

 

Det är viktigt att du kontrollerar informationen du lämnar innan du genomför ditt köp såsom namn och leveransadress. Om du anger felaktig e-post och/eller telefonnummer kanske du inte får något meddelande om att din beställning har anlänt till din representant. Om det har gått fel, kontakta info@skogakust.se.

 

 

Hantering av personuppgifter

När du beställer en vara på denna webbplats kommer du att bli ombedd att lämna den valda personliga informationen. Du som köpare ansvarar för att informationen är fullständig och korrekt. All information som du lämnar till oss, eller som vi får när du besöker vår webbplats, kommer att hanteras på ett ansvarsfullt och säkert sätt av S.Å.K. För information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår Integritetspolicy .

 

Tillämplig lag och tvist

Vid klagomål och eventuell tvist som vi inte kan lösa följer vi rekommendationerna från Konsumentverkets rekommendationer . Du hittar dem på www.arn.se. Du kan också använda Europeiska kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr för klagomål. Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag.

 

Force majeure

Om S.Å.K inte kan fullgöra sina åtaganden till följd av ovanliga, negativa händelser utanför dess kontroll kan S.Å.K inte hållas ansvarig.

 

Kundservice

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila info@skogakust.se. Vi talar både svenska och engelska och vi finns här för att hjälpa dig!

Registrera dig och spara!